غیرفعال سازی پاپ‌آپ دانلود در مرورگر Firefox

مرورگر Firefox

از نسخه‌ی ۹۷ مرورگر فایرفاکس پس از دانلود یک فایل، پنجره‌ی دانلود به صورت اجباری نمایش داده می‌شود و راهی هم برای غیرفعال سازی آن در تنظیمات مرورگر وجود ندارد. در این مطلب، ما به شما آموزش می‌دهیم به صورت ساده و سریع، پاپ‌آپ و پنجره‌ی پس از دانلود کامل فایل را در مرورگر فایل فاکس غیر فعال نمایید.

ادامه‌ی آموزش غیرفعال سازی پاپ‌آپ دانلود در مرورگر Firefox

اگر مرورگر فایرفاکس، مرورگر روزمره‌ی شما به شمار می‌رود، حتما پس از نسخه‌ی ۹۷ این پنجره‌ی دانلود برای شما ناخوشایند می‌آید:

غیرفعال سازی پاپ‌آپ دانلود در مرورگر Firefox

برای غیرفعال سازی آن، ابتدا در نوار آدرس عبارت زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

about:config

پس از آن پنجره‌ی هشدار برای تغییرات را مشاهده می‌نمایید که بایستی بر روی دکمه‌ی Accept the Risk and Continue کلیک نمایید.

سپس برای غیرفعال سازی پاپ‌آپ دانلود در مرورگر Firefox، در پنجره‌ی باز شده، عبارت زیر را در پنجره‌ی جست‌جوی بالای صفحه بگردید:

browser.download.alwaysOpenPanel

مشاهده می‌نمایید که مقدار آن در سطر مربوطه true تنظیم شده است. یعنی با هر دانلود موفق، پنل Download برای شما نمایش داده می‌شود. بر روی آن دوبار کلیک نمایید. مشاهده می‌نمایید که مقدار آن به false تغییر کرد.

حال می‌توانید پس از این دابل کلیک تب مربوطه را بسته و پس از دانلود یک فایل، دیگر این پنل برای شما نمایش داده نمی‌شود و شما غیرفعال سازی پاپ‌آپ دانلود در مرورگر Firefox را به درستی انجام داده‌اید.

در صورت وجود سوال یا مشکل در دیدگاه‌های زیر همین صفحه مطرح نمایید تا بررسی گردد.

منبع: دانش کامپیوتری

پیام بگذارید